tisdag 6 januari 2015

Nyårslöften för 2015

Mitt nyårslöfte blir inte bara att blogga lite oftare utan också att utmana mig att fixa 100 träningspass innan midsommar. Jag räknade på att blir i snitt 4 pass/vecka, det är 25 veckor till midsommar.

På Facebook finns en öppen grupp som heter
100 pass innan midsommar som är tänkt att peppa de som antar utmaningen. Så här beskrivs gruppen:
Syftet med detta är inte att tävla om vem som hinner med 100 pass först utan att man i lugn och ro drar igång detta för att se hur långt man hinner helt enkelt. Alla är vi vinnare oavsett hur många pass det blir även om det alltid är bra att träna och att ju fler pass du hinner med desto bättre.

Vad räknas som ett pass?
Ett pass är minst 30 minuter träning där man behöver duscha efteråt. Du kan räkna som du själv vill men Facebookgruppen har valt dessa riktlinjer.
Nu har jag skrivit första blogginlägget för i år och igår var det mitt andra träningspass av hundra, 2/100, så imorgon är det bara till att köra på med mitt tredje pass på gymmet : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar