lördag 16 januari 2016

3D touch i iPhone 6S

Jag visste inte om funktionen 3D touch som finns i iPhone 6S. Jag har bara haft mobilen en månad ; )
Nu har jag testat funktionen och den kommer jag nog använda frekvent nu när jag vet att den finns : )


Det 3D touch gör är att när du trycker något hårdare och bara lite längre på en app så kommer ett snabbvalsfönster fram. När du använder 3D Touch svarar din iPhone med ett lätt tryck, så att du känner vad som händer samtidigt som du ser det på skärmen.
Flera av snabbvalen är tillgängliga direkt från hemskärmen och kräver bara ett enda tryck. Snabbvalet fungera på fler appar, jag har testat apparna Facebook, Kamera och Instagram.


3D touch finns förstås på Telefon, Meddelande och Mail, se filmen nedan för att hur det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar