lördag 29 september 2012

Fler smarta funktioner iPhonen med iOS 6

Ja, nu har jag testat ytterligare fler smarta funktioner i min iPhone som jag fick med när jag har uppdaterade till iOS 6.

Alla kontaker i Facebook "ramlade över" till Kontaker på iPhonen när jag uppdaterade. Jag vill inte se alla kontakerna i Facebook utan jag har valt att dölja dessa.
Så här gör du för att dölja kontakterna från Facebook:
1. Gå till Kontaker - Välj Grupper högst upp till vänster
2. Gå ner på sidan och knacka bort markeringen(bocken) vid Alla Facebook.
3. Avsluta med att knacka på knappen Klar, högst upp till höger.

 
Det finns nu en genväg till att lägga ut en tweet eller en statusuppdatering på Facebook.
Så här gör du:
Högst upp på iPhonen kan du genom att dra fingret rakt ner över skärmen få upp en vy och därifrån kan du enkelt lägga upp tweets eller statusuppdateringar på Facebook. Knacka bara på skärmen och välj Tweet eller Facebook sen är det bara att börja skriva.

Möjligheter i Safari
Gå till Safari och håll fingret på någon av pilarna längst ner till vänster på skärmen så får du upp en lista med historik över besökta webbsidor.

Safari har även fått en knapp för helskärm  i iPhonen, men du måste hålla iPhonen i landskapsläge. Nu knackar du på ikonen med två pilar längst ner till höger på skärmen. *
Och vips har du fått helskärmsläge!
Infoga bilder och video direkt i e-posten
Öppna ett nytt e-postmeddelande och håll ner fingret i meddelandefältet, välj att knacka på pilen, se bild nedan, knacka sedan på Infoga bild eller video. Nu får du upp en pop-up-ruta där du kan bläddra bland dina bilder och filmklipp och också välja en som du vill bifoga. Det går inte att välja flera bilder eller filmklipp samtidigt, utan du måste börja om om du vill bifoga fler än en fil.

VIP-brevlåda med e-postmeddelanden
VIP-brevlådan visar enbart e-postmeddelanden från personer som du lagt till som VIP-kontakter, vilket du gör direkt i appen. Det betyder att du kan få ett meddelande via Notiser när det kommer ett e-postmeddelande från en person som är med på VIP-listan.

Gör så här:
1. Gå in på appen Mail och gå till Brevlådor.
2. Knacka på pilen vid VIP.
3. Knacka på Lägg till VIP...
4. Nu är det bara att välja vilka kontakter som ska ligga i VIP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar