lördag 29 december 2012

Apple TV - Halleluja

Vi har införskaffat en Apple TV och det var ”plättlätt” att installera och börja använda den.
Och det bästa av allt är att allt som sker via Apple TV går via det trådlösa nätet.

Vad är en Apple TV?
Apple TV gör det möjligt att strömma digitala mediefiler (audio, video och foton) från Itunes Store, Netflix, Youtube, Flickr, Mobile Me eller en dator med Mac OSX eller Windows till en tv-apparat.
Så här fungerar Apple TV, se youtubeklippet.

Med AirPlay spelar du enkelt innehåll från din iPad, iPhone eller iPod touch på din TV.
Se youtubeklippet, iPad med AirPlay.


Och med AirPlay kan du även se de de svenska play-kanelerna direkt i Apple TV via din iPhone, iPad eller Mac med en hög bildkvalité.

Jag har testat en hel del via AirPlay på min iPad:
Spelat spelet Snille
Kollat på bilder och filmer från min bildström
Google maps
Google earth
Surfat till olika webbsidor
Läst artiklar som jag lagt i iBooks
Testat att lyssna på Podcast
Spelat från Spotify
Spela in en liten film med appen Sock Puppet
Youtubeklipp
Spela upp de som är på iTunes
Kollat in de böcker jag lånat via Bluefire Reader
Facetime


Det går med andra ord att göra allt via de appar som iPaden har eller via webben.
Jag säger bara Halleluja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar