måndag 16 november 2009

Studiebesök med förhinder

Jaha, nu är jag på Airport Hotel Budapest och inte i Shumen. Planet från Stockholm var över en timme försenat så jag missade anslutningsplanet till Varna, Bulgarien. Jag har ätit en sen lunch tillsammans med Viktoria från Ukraina. Hon missade också sitt plan på grund av förseningen. Viktoria skulle flyga vidare till Odessa där hon bor och arbetar som någon slags "ögondoktor". Viktoria hade varit i Stockholm och hälsat på sin dotter som bor och studerar i Stockholm.

Innan jag hamnade på hotellet har det varit några vändor:
- Flygvärdinnan på flygbolaget Malev meddelande innan landning att planet jag skulle med väntade in oss trots förseningen. Men det stämde det inte. Mitt plan hade gått och det vara bara att bege sig till Malevsinformationsdisk för att göra en ombokning.

- Vid ombokningen fick jag veta att det inte gick några fler plan idag så de bokade in mig en natt på Airport Hotel Budapest som ligger nära flygplatsen i Budapest. Jag får åka vidare till Varna imorgon.

- Jag fick ett telefonkort av Malevs personal för att kunna ringa de samtal jag behövde.
Kul att få ringa från en telefonautomat det var ett tag sedan. Snacka om att det var många siffror jag fick knappa in innan jag kom fram. Jag ringde till Evgenia som håller i studiebesöket för att meddela mitt dilemma. Hon svarade efter första signalen och var lugn som en filbunke. Evgenia sa att hon ordnar så att jag blir hämtad på flygplatsen imorgon i Varna så att jag får skjuts till Shumen.

- Bagaget skulle hämtas ut och jag skulle transporteras med minibuss till hotellet.

Malev står för alla omkostnader och har varit mycket tillmötesgående för att ordna allt på bästa sätt.
Allting ordnar sig och hade inte mitt plan varit försenat hade jag aldrig träffat Viktoria. Vi har utbytt mailadresser för att förhoppningsvis hålla kontakten i framtiden.
Att resa är spännande och händelserikt och jag ska nog nå mitt resemål så småningom.


Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar