lördag 5 mars 2011

Find My iPhone

Find My iPhone är en bra funktion att ha på sin iPhone.
Jag har lagt till den och testat att den fungerar.

Om du har en Iphone kan du via Apples Mobile Me-abonnemang ladda ner en applikation som heter Find My Iphone. Den styrs antingen genom Mobile Me:s webbgränssnitt eller via en annan telefon som har appen installerad. I den kan du inte bara låsa telefonen med en låskod utan också ta bort allt innehåll i telefonen, och dessutom spåra den med gps. Dessutom kan du skicka meddelanden till telefonen, vilket är bra om du har tappat den och en ärlig upphittare vill ringa och berätta var den är.
Info hämtad från idg.se

Klicka på länken Hitta min iPhone så får du en bra vägledning hur du ställer in funktionen i din iPhone eller titta på youtubeklippet Find my iPhone.



Så här gjorde jag för att spåra min mobil:
I Mobile Me:s webbgränssnitt som du hittar på www.me.com klickar du på tjänsten Hitta min Iphone. Därefter får du upp en karta där din mobil syns om den är påslagen.
Och tänk, det fungerade!

Genom att klicka på telefonen kan du utföra tre kommandon: låsa telefonen, skicka ett meddelande till telefonen eller ta bort all information. Skickar du ett meddelande syns det direkt i telefonen.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar