söndag 15 april 2012

Appen SkyDrive

Jag använder Onenote på min iPad en hel del och via Skydrive kommer jag åt mina anteckningar i Onenote när jag sitter vid en dator. Men det är inte förrän nu som jag har laddat ner appen Skydrive på min iPhone och iPad. Med appen kommer jag enkelt åt alla mina filer även i iPhonen och iPaden som är sparade i Skydrive oavsett på vilken enhet jag har arbetat. Jag kommer förstås också åt mina Excel-, Word- och PowerPointfiler som jag har sparat i SkyDrive.

Vad är Skydrive?
SkyDrive är Microsofts kostnadsfria tjänst för lagring online (25 GB). Med SkyDrive kommer du enkelt åt t ex dina bilder, dokument och andra filer var du än är och oavsett vilken enhet du använder för tillfället. Har du ett Hotmail- eller Xbox LIVE-konto har du redan tillgång till SkyDrive, skaffa ett konto. Via webben fungerar SkyDrive precis likadant oavsett vilken dator eller vilket operativsystem du sitter på.
Appen Skydrive i iPhone och iPad
Med appen SkyDrive kan du enkelt komma åt, hantera och dela filer. Du kan även överföra foton och videoklipp från din iPhone till SkyDrive.

Så här lägger du till foton och videoklipp i Skydrive:
1. Öppna SkyDrive i din iPhone eller iPad

2. Gå till mappen där du vill lägga till fotot eller videoklippet (var som helst utom i Delat, som innehåller de objekt som har delats med dig).

3. Knacka först på händelseknappen i skärmens övre högra hörn och gör något av följande:

o Knacka på Ta en bild eller ett videoklipp om du vill lägga till något nytt.

o Knacka på Välj befintligt om du vill överföra foton eller videoklipp som du redan har tagit.

Se videon Skydrive app for iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar