onsdag 25 april 2012

Första dagen från SETT-dagarna

Jaha, då har jag och mina kollegor varit på den första dagen på SETT.
Det blev en intensiv dag med många intryck.

Här är ett axplock från dagen
Jag började dagen med att lyssna på Peter Karlberg. Peter arbetar på Undervisningsrådet, Utvecklingsavdelningen, Skolverket.

Peter berättade om Skolverket och den digitala skolan utifrån:
- Forskning om den digitala skolan
- Hur påverkas resultaten?
- Hur kan ämnesundervisningen bli bättre med hjälp med it?
. Vad gör myndigheten på området?

Peter visade och berättade om att Skolverkets webbsida Kolla Källan har en wiki där de har samlat material om vad Lgr 11 säger om digital kompetens. Och tänk där nämns min blogg och min sideshare om Lgr 11-digital kompetens : )

Peter delade med sig av sin presentation via slideshare. Tack Peter!
Gå till: http://www.slideshare.net/peterkarlberg

På seminariet Digital Inn lyssnade jag till hur Sandbergskaskolan arbetar digitalt.
Det var intressant att höra läraren Jessica Paulsson berätta om Projektet Sandpaddan och det hon delar med sig på sina bloggar och en webbresurs. Jag blev ju alldeles matt, jag som bara har en blogg igång.
Här är länkar till Jessicas fantastiska arbeta som hon delar med sig av:
iPad pedagogen
iPad i skolan
iPad-tipset
Projekt Sandpaddan


Dennis Westerbergs seminarie:
Blir du lönsam, lille vän?
- Om inte…
…köp ett munspel

Dennis var bara sååå bra!!
Jag spelade in en snutt hur Dennis började seminariet, snacka om att fånga sin publik!



Ja, det här var bara ett lite axplock från en "späckad" dag.
Imorgon vankas nya intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar