onsdag 29 augusti 2012

Hur du gör en video av din PowerPoint

Jag läste på idg om tips på många listiga lösningar i Office 2010.
Här är ett tips jag testat på hur du kan gör en video av din PowerPoint.
Du kan skicka den till en dator som inte har PowerPoint installerat eller varför inte lägga ut den på Youtube. Smart!
Eller så kan du lägga ut den på Youtube.

Det du gör med din PowerPoint är att spara den som en video under Arkiv - Spara  och Skicka - Skapen en video. Ställ till sist in hur länge varje bild ska visas innan du sparar videon.
Jag har gjort en PowerPoint hur du går tillväga och sparar den som en video. Kolla in filmen:


 

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta Jag har precis tittat på din instruktionsfilm som var väldigt bra. Jag håller på att planera för min muntliga presentation och försöker samla in olika sätt som kan göra den intressant att titta och lyssna till/ Maja

    SvaraRadera
  2. Hej Maja!
    Vad kul att mitt tips kommer till användning!
    Nätet är till för att dela med sig av : )
    /Lotta

    SvaraRadera