söndag 25 april 2010

Från ö till ö

Nu har vi varit på ön Trawangan i fem dagar och här stannar vi till på tisdag.
Vädret är toppen och ön är väldigt fin.
Vi hinner med lite mer än bara sol och bad. Vi har gått runt hela ön och det tog 1,5 timme.
Anne och jag har varit ute snorklat några simtag från vår strand. Vi har sett otroligt många, färgranna och udda fiskar. Den häftigaste upplevelsen var nog när vi fick se en havssköldpadda. Den var väldigt stor och majestätisk.

Vi hyrde en båt i onsdags som tog oss till ön bredvid vår ö den ön heter Meno och tillhör också Gili-öarna. Ön hade en underbar strand på östra sidan och vattnet var klart och långgrunt. Like paradise!


När båten kom och hämtade oss stannade den vi ett korallrev så att Anne och jag fick snorkla. Och snacka om vackert korallrev. Färgerna var så intensiva att jag nästan fällde en tår i cyklopet. Det är nog det vackraste korallrevet jag har sett.

När vi kom tillbaka från Meno så firade vi Lalla. Han hade födelsedag i onsdags. Det blev poolbar, hästskjuts till ett ställe för att se solnedgången och trerättersmiddag.



Nu har vi inte många dagar kvar så det gäller att njuta av varje dag!

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Du kommer att vara snuskigt brun och jag kommer att vara albylvit när du kommer hem. Så var snäll och sitt inte brevid mig vid fikabordet :)

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha det underbart! Kram

    SvaraRadera