lördag 10 april 2010

Jag är miljonär

Tänk att jag en gång i livet skulle få hålla 2 miljoner i min hand!
Plötsligt så händer det…
Vunnit på Triss? Nej.
Vunnit på trav? Nej.
Växlat in kronor till rupiah? Ja.

Men 2 miljoner tänker du, till saken hör att varje sedels valör är på 50 000 rupiah och jag håller 40 sedlar i handen.
Alltså 2 miljoner rupiah!
Valutakursen just nu: 9:00 kronor motsvarar 10 000 rupiah.


Plånboken kommer väga mer än packningen för första gången men det ser jag bara som en positiv börda att bära = )

Du som följer min blogg vet att jag ska till Bali på måndag.
Jag och mitt resesällskap åker med Qatar Airways.

Vi flyger från Arlanda och mellanlandar i Doha.
Doha flygplats ligger i Qatars huvudstad Doha och är Qatars största och enda kommersiella flygplats. Flygplatsen är huvudnavet för flygbolaget Qatar Airways.
Från Doha flyger vi vidare till Singapore för en teknisk mellanlandning och därifrån vidare till Bali.

Tidzon sommartid ligger Bali sex timmar före Sverige.

Glöm mobilen
Ringa hem - MobiltelefonerGSM-telefoner fungerar utmärkt men det är svindyrt att ringa. En minut kan kosta 50 kronor.
Det är bättre att ringa från telefonkontoren som är märkta Wartel eller ringa via Skype.


Over and out L8

1 kommentar: