torsdag 5 augusti 2010

Hummer, Harvard och Handla

Ja, det går alldeles för fort när man har roligt.
Imorgon åker vi hem så idag ska jag passa på att gå en sista shoppingrunda.

Jag har hunnit med att se mycket av staden Boston. Jag skulle haft en stegräknare på mig för att se hur långt jag har gått dessa dagar.

Skywalk
Här är vi på en Skywalk, vi är på 50:e våningen i en skyskrapa som hade 52 våningar och hela Boston bredde sig framför oss. Det killade lite magen när man titta rakt ner, skapligt högt var det.

Det här är byggnaden som vi åkte upp. Högst upp på 52:a våningen finns det en restaurant.


Shopping
Ja, det är ju inte svårt att få dagarna att gå i en stad som Boston : )


Vackra parker
Boston har vackra parker. Jag har gått i Boston Public Garden och Boston Common.


Harvard

Här är statyn över John Havard. Det sägs att det ska bringa tur för studenterna på Harvard om de tar på John Harvards statyns vänstra fot. Jag kan säga att foten var välgniden.


Hummer
Vi åt hummer på restauranten Legal Sea Foods och det är den godaste och största hummer jag någonsin ätit.


Ja. på måndag är man tillbaka till verkligheten igen!


Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar