onsdag 18 augusti 2010

We will rock you

Yes, i september ska jag se musikalen We will rock you.

Queens musikalsuccé går på Cirkus i Stockholm.
"WE WILL ROCK YOU har fascinterat miljontals besökare runt om i världen!
Passa på att uppleva musikalen där inte mindre än 25 st av Queens megahits framförs i originalversionen av Sveriges bästa musikalartister och rockmusiker.
öreställningen bygger på en komisk och ironisk historia skriven av två av originalmedlemmarna, Brian May och Roger Taylor, samt en brittisk komiker vid namn Ben Elton."
Info hämta från wewillrock.nu.

Freddie Mercury sångaren i Queen är kungen av rock för mig.

We Will Rock You är en musikal, eller musikteater, som baserar sig på låtar av det brittiska rockbandet Queen och som är uppkallad efter bandets låt med samma namn. Musikalen är skriven av den engelske komikern och författaren Ben Elton i samarbete med Queen-medlemmarna Brian May och Roger Taylor. Historien utspelar sig i en negativ samhällsvision där man undviker originalitet och individualism, och där rockmusik är okänt. En ensam drömmare dyker upp för att uppfylla en profetia som gör det möjligt för rocken att återkomma.
Info hämtad från wikipedia.

Se tre samlade YouTubeklipp med Queen som jag lagt in i min spelare. Första låten är We vill rock you och andra låten är Bohemian Rhapsody och den sista låten är The show must go on.




Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Jag har biljetter till slutet av oktober :)

    SvaraRadera
  2. Du din lilla "konsertråtta".
    Hur många konserter och musikevenemang har du sett i år?

    SvaraRadera