torsdag 7 juli 2011

Stockholms skärgård med M/S Blue Charm

Teknik-Tomas har bokat en kryssning i Stockholms skärgård nu på lördag.
Vi ska åka med M/S Blue Charm.


Så här presenterar sig M/S Blue Charm:
Vi kryssar i skärgården i ca tre timmar. På den tiden hinner vi till Vaxholm där vi rundar Kastellet och sedan tillbaks till Stockholm. Vi bjuder alltid på musikunderhållning och trevlig stämning.
Av och påstigning sker på Strandvägen Kajplats 17.

Följande ingår:
- Kryssning i skärgården i tre timmar
- Ett glas mousserande
- Stor brunchbuffé
- Musikunderhållning


De utlovar en läcker brunchbuffé och när jag läste vad som ingår i buffén så ska den nog slinka ner även om jag inte äter fisk.


Här är det vi bjuds på ombord:
Fyra sorters sill, inlagd stekt strömming, gräddfil samt olika sorters lök och dillkokt potatis
Gravad lax, hovmästarsås, kallrökt lax, pepparrotscreme, skaldjurspaté och romsås
Rökt skinka, kalkon, rostbiff, salami, leverpastej och lantpaté
Skivad stekt potatis, bacon, köttbullar, prinskorv, äggröra och marinerad kyckling.
Två sorters paj
Ceasarsallad, mixed grönsallad, tzatziki, cole slaw och rödbetssallad
Fyra sorters ostar med kex och druvor

Det toppar vi med:
Mandeltårta, brownie, vaniljglass, fruktsorbet och äppelkaka med vaniljsås

Jag ska nog inte bada efter kryssningen, jag lär sjunka som en gråsten då!
Nu ser jag framemot lördagen med god mat och hoppas att solgudarna är med oss för båten har soldäck ; )

Se videoklipp från Charm charter.


Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Jag äter allt så jag kan offra mig och åka istället för dig :)

    SvaraRadera
  2. Nej du Monkidonkan, du har nyss varit på Gotland och rensat faten. Nu är det min tur ; )

    SvaraRadera