tisdag 23 augusti 2011

Låna e-böcker med iPad

Nu har jag provat att låna e-böcker till iPaden och det fungerade perfekt.
Jag hittade en bra webbsida på hur man kan låna e-böcker till iPaden.
Webbsidan heter iPad i skolan och har många bra tips på hur du kan använda en iPad.


Det du behöver göra innan du "går" till biblioteket är följande:
1. Du behöver har ett lånekort som är anslutet till e-lib och det är de flesta bibliotek.
2. Du behöver ladda ner appen Bluefire reader som är gratis.
3. Du behöver ett Adobe-id för att kunna läsa bibliotekets e-böcker.
Här kan du skapa ett Adobe-id.

När jag hade ordnat med det ovan besökte jag stadsbiblioteket i min stad, webbsidan vill säga, och kolla in vilket utbud de hade av e-böcker.
Och det fanns mycket att välja på, gå till webbsidan.

Jag lånade Thomas Bodströms bok Inifrån - Makten, myglet, politiken och Jo Nesbøs bok Huvudjägarna.

Nu återstår att se hur jag tycker det är att läsa en bok på iPad.

Over and out L8

2 kommentarer: