måndag 29 augusti 2011

Evernote - min "Ulla-Bella"

Nu har jag laddat ner appen Evernote på iPhonen och iPaden. Evernote är ett anteckningsverktyg i molnet. Oavsett om du skriver en anteckning i datorn, mobilen eller surfplattan så tankas den upp till Evernotes server. När du sedan slår igång en annan enhet så synkroniseras den mot servern. Så det jag antecknar på iPaden kan jag sedan öppna på pc:n. Smidigt!

Med Evernote har du alltid tillgång till samma anteckningar oavsett vilken enhet du använder. Du behöver inte ens installera något program på datorn. Det går att använda Evernote direkt via webbläsaren men du kan installera det på din dator också.
Gå till download.
Gå in och läs: Så här funkar Evernote.
Info hämtad från pc för alla.

Läser in bilder
Evernote läser igenom alla de bilder du fotograferar med OCR-teknik.
OCR-tekniken gör det möjligt att du kan fotografera skyltar, lappar och dylikt och sedan hitta innehållet genom att söka efter ord i dem. Smart!
Info hämtad från idg.se

I Evernote har jag min egen "Ulla-Bella" som håller koll på mina anteckningar.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar