tisdag 6 mars 2012

Hängmatta och flip flop

Tjoho, på torsdag bär det av mot Tulum, Mexico.
Tulum ligger i sydöstra Mexico på östra Yucatánhalvön där Karibiska havet möter land.

Den palmkantade vita stranden i Tulum omnämns ofta som en av världens finaste stränder.

Så här beskrivs Tulum

Staden Tulum är en ruinlämning från mayaindianerna och det speciella med just Tulum är att det ligger vackert beläget vid havet. Tulum påstås vara en hamnstad under mayatiden och har olika arkeologiska mayabyggnader i form av palats, tempel mm. Det enda Mayaruinerna i världen som ligger vid ett hav ligger på en hög klippa vid karibiska havet. Men kanske det som främst lockar besökare till Tulum är de långa vita stränderna där du sällan behöver trängas med andra soldyrkare och de små mysiga pousadorna som ligger utmed stränderna.

De första fem nätterna ska vi bo på Don Diego de la Selva.
Och tänk att det vimlar av hängmattor där vi ska bo. Jag tror bestämt Teknik-Tomas har valt boendet med omsorg : ) det är till och med en hängmatta inne på rummet, så nära paradiset som jag kan komma.

Så på torsdag sparkar jag av mig stövlarna och sticker ner mina fötter som har nymålade tånaglar i ett par flip flop.
Och i hängmattan trallar jag på 
Bailando, bailando...

3 kommentarer:

  1. Åhh, vad härligt det låter:-) Ha det så skönt, inte ett dugg avundsjuk:-/hmm... Längtar redan iväg till värmen igen, här är det ju svin kallt fortfarande! Hälsa Tomas och ha det gött i värmen.
    //Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Ja, vi ska det sååå skönt och bara njuta av sol och värme.
    Vi får planera ett vårparty framöver eftersom våra män är så bra på att tippa ; )

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det ser vi fram emot:-)

      Kram Kram Tina

      Radera