söndag 31 maj 2009

Sådan herre sådan hund




Bilderna är hämtade från http://www.skrattnet.se/

I fredags var jag på en trevlig fest där var och en på festen skulle försöka likna sig vid en hundras. Utifrån bilder på olika hundraser skulle var och en välja den ras som man trodde passade ens personliga egenskaper. På baksidan av varje bild stod det vilka egenskaper som hundrasen hade. Var och en fick sedan högt läsa upp sin hundras egenskaper. Det var några som var klokrena att matcha sina personliga egenskaper med den hundras som de hade valt. Det blev många skratt kan jag lova.
Undrar du själv vilken hundras som skulle passa just dig så har du lite tips här nedan. Det sägs ju att man väljer hund efter hur man själv är.
Vilken hundras valde jag då?
I fredags valde jag labradoren men idag skulle jag ha valt Fransk bulldogg : )

Engelsk Cocker Spaniel
Du är en mycket livlig, nyfiken och lekfull, du är läraktig, vänlig men kan också vara lite egensinnig. Du kräver en handfast och lika envis "ägare". Du kommer vanligtvis bra överens med andra. Du passar mycket bra som sällskap.




Fransk Bulldogg

Du är en sällskapshund som både är glad och pigg och kräver inte en massa motion. Du är modig, stresstålig och har inte ont av barn som skriker och springer omkring. Du är intelligent och lättskött, både när det gäller inlärning och skötsel av ”pälsen”. Du är sällskapssjuk av naturen men har lätt för att koppla av en stund utan din "ägare" när det behövs. Du kan uppfattas av många som humoristisk och livlig.


Labrador retriever

Du är social och har ett stabilt humör. Du är aktiva och måste få utlopp för din energi, antingen i form av turer i skog och mark eller i annan typ av träning. Ditt robusta humör och otroliga arbetsvilja gör dig speciellt passande till sökarbete. Varje jägare av hjortvilt kommer ha stor glädje av dig. Du är apporteringsvillig, lätt att dressera, samarbetsvillig, social, hårdför och har ett gott minne. Du är glimrande allround.

Collie
Du sätter din familj i högsätet, älskar den framför allt annat och är allra lyckligast när hela "flocken"- familjen är samlad inom synhåll, vallinstinkten finns alltså fortfarande kvar. Du är vänligt, alert och samarbetsvillig. Typiska vallhundsegenskaper alltså. Mot främlingar visar du ingen överdriven glädje, även om du tar kontakt. Vanligen är du en aning reserverad.


Rottweilier
Du är pålitlig, bra och intelligent. Du mår inte bra om du inte får arbeta och använda huvudet. Får du inget arbete, så skaffar du dig ett själv och då kan det bli något som är riktigt obehagligt. Omkring dig finns en rad fördomar. Det påstås till exempel att du är en slagskämpe som ''skjuter först och frågar sedan''. Du är en hårdför ras, som alltså bör uppfostras med fast och vänlig hand.


Kinesisk nakenhund
Att ”äga” dig är som att ha en clown, du hittar alltid på roliga saker, du är glada och älskar nästan allt. Du är glad, och oftast pigg ute och lugn inne, du är enormt envis och självständig och man bör därför börja träna dig från tidigt stadium. Du behöver mycket uppmuntran och godis ger goda resultat än hårda ord och mycket krav. Du kan bli bra i de flesta sporter, dock är agility vanligast.

Over and out L8

4 kommentarer:

  1. Den var enkel - min bästa kompis är en golden retriver. Jyckens matte säger att jag och hunden kommer så bra överens för vi är så lika; kaxiga på ytan och rädda innerst inne, gillar mest att äta och sova. Och så är vi blonda och lätt överviktiga båda två också. Schysst matte va?!

    SvaraRadera
  2. Det är med överviktig kan jag inte hålla med om.

    SvaraRadera
  3. Hi it's me, I am also visiting this website daily, this website is really fastidious and the viewers are genuinely sharing good thoughts.
    Also visit my web site insomnia natural cures

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera