måndag 11 maj 2009

Vad är Twitter?

Jag hittade en webbsida som jag tyckte förklarade tydligt vad Twitter är.
Själv tycker jag det räcker med bloggen och facebook, men jag skulle ju inte ha facebook så vem vet...

"Twitter är en tjänst för mikrobloggning och kommunikation som går ut på att dela med sig av korta uppdateringar samt genom att följa andra personer ta del av deras uppdateringar."
De uppdateringar man gör på Twitter får maximalt innehålla 140 tecken styck. Man får alltså hålla det kort och koncist vilket gör det hela överskådligt och det är lätt att skumma igenom en stor mängd uppdateringar från de personer man följer.
Twitter bygger väldigt mycket på att följa personer som man finner intressanta och bygga upp ett nätverk av personer som följer ens egna uppdateringar och sedan utbyta tankar, länkar, nyheter och ställa frågor.
Andra använder Twitter främst för att berätta vad de gör för tillfället, vad de äter till lunch och vilken musik de gillar just nu osv. Mycket så som folk använder Facebook’s statusuppdateringar i Sverige.
Jag hämtade informationen från den här sidan Twitter.

På den här sidan skaffar du Twitterkonto.





Over and out ingen Twitter-Lotta

2 kommentarer:

  1. Hmmmmm....undrar hur man ska ha tid o ha vanlig "fritid"????.....du vet det där o bara ligga i soffan o käka praliner!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att man prioriterar här i livet ; )

    SvaraRadera