torsdag 7 maj 2009

Tankar om matlådan...

Jag uppskattar inte min matlåda varje dag ska jag ärligt säga.
Min matlåda består oftast av mat från föregående dag eller en upptinad låda från frysen.
Det är sällan, fast det händer, som jag gör ytterligare en maträtt dagen innan för att ha som matlåda. Det är inte själva matlagningen som är tråkig utan vad som hamnar i matlådan till dagen därpå.
Jag som är vän av teknik, ser ju vad den kan hjälpa människan med och då far genast min tanke iväg…
Tänk, jag säger bara tänk, om man hade en robot.
Hallå, vad då robot?!
Vad menar jag?
Jo, think outside the box, tänk om jag hade en robot som kunde fixa matlådorna.
Ja, det vore nått!
Och när jag nu har en robot så kan han, för det är en han ; ) passa på att städa, vattna, tvätta, stryka, putsa fönster, bädda….
Ja, det vore nått!
Men vad ska jag göra då, tänker du kanske?
Jo, jag ska käka praliner och läsa en bok i min härliga hängmatta.

Over and out IT-Lotta

4 kommentarer:

  1. En sån vill jag också ha........Kan du inte tillverka två stycken, du som är så teknisk ♥

    SvaraRadera
  2. Har precis exakt samma matlådeproblem. Beställer också ett ex av den där matlåderoboten.

    SvaraRadera
  3. Gör en till mig med när du ändå är igång. Min verkar behöva bootas om och det är nog enklare att skaffa en ny;)

    SvaraRadera
  4. Om jag hade en robot skulle den få ledigt fem dagar i veckan. Då skulle den städa desto bättre de återstående två dagarna. (Lite mat kunde den också få laga).

    SvaraRadera