söndag 30 maj 2010

Ny generation – den 4:e

Idag på morsdag sammanstrålade vi fyra generationer.
Syster-yster har blivit mormor till Love och syster-ysters dotter har blivit mamma.
Och syster-yster och min mamma har blivit gammelmormor.

Tänk vad Loves värld kommer att skilja sig från bara syster-ysters och min generation.
Vi hade inte färg-tv till att börja med, ingen mobil, ingen dator…
Ja, listan kan göras lång.

Men för Love som föds i det digitala samhället är det inte konstigt.
Loves mamma och pappa kunde meddela nära och kära att Love var född via Facebook, mms och sms för att nå omvärlden.

Loves mor- och farföräldrar kan följa Loves framsteg med den digitala tekniken oavsett var de bor eller befinner sig i världen.
Och tänk på all teknik som vi ännu inte vet något om som kommer att vara naturligt för Love.

Oavsett den digitala tekniken så föddes Love till Bajare, enligt Loves pappa vill säga.
Bajare är något man föds till det är inte något man blir. Jag citerar Loves pappa.

Love blev också Liverpool-fan på köpt. Det ligger tydligen i generna på hans pappas sida.
Men det återstår att se hur Love ser på saken när han blir äldre.

Vi är många som kommer följa Loves framsteg in real life and in cyberspace.

Jag avslutar mitt inlägg med dessa ord till dig Love:
"You’ll never walk alone"


Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar