tisdag 25 maj 2010

Silkesbröllop

På lördag firar Teknik-Tomas och jag vår 17:e bröllopsdag, mamma mia vad åren går fort.

Varje år man har varit gift har ett eget namn och enligt tradition sägs att mannen denna dag ska ge sin hustru en gåva i just det materialet.

17 år - Silkesbröllop
18 år - Satinbröllop
19 år - Galonbröllop


Jag får väl ge Teknik-Tomas en vink om att årsdagarna har ett eget namn så han förstår att jag förväntar mig något i silke. Men när vi firar 19-årig bröllopsdag struntar jag nog i traditionen.
Ja, vad då, traditioner är väl till för att brytas ; )


När det begav sig 1993 så gifte vi oss i den vackra Husby-Rekarne kyrka och Håkan Jarl vigde oss.

Men idag behövs varken kyrka eller präst för idag kan man bli vigd av en robot.
Du kan låta dig vigas av en enmeterspräst i plast, som är fastskruvad i golvet.
För första gången har en robot nu vigt ett bröllopspar.
Robotprästen heter I-Fairy och vigde paret Tomohiro Shibata och Satoko Inoue i Tokyo.
De har båda kopplingar till robotindustrin i Japan och valde därför att vigas av en robot, skriver The Guardian.

Se youtubeklippet när paret vigs.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar