tisdag 24 maj 2011

App mot blodsugare

Nu har jag laddat ner två appar på min iPhone, Anti Mosquito och Camera plus.


Anti Mosquito ska hindra en från att bli biten av myggor, fästingar och andra små otrevliga insekter. Appen avger ett mycket högfrekvent ljud som ”blodsugarna” ogillar. Tonhöjden på ljudet är så hög att de flesta människor inte märker någonting.
Nu hoppas jag att appen ska fungera också…

Kamera Plus är en fri kamera app för iPhone 4, 3GS, 3G och iPod touch att ta bilder direkt med några bra kontroller, lägga till effekter och dela dem med dina Facebook, Twitter eller Flickr vänner.

✔ Automatiskt sparande av dina bilder och videor för oavbruten fånga
bästa digitala kamera zoom i realtid med upp till 5x i din iPhone 4
✔ Användning av dubbla kameror för både bilder och video
✔ Gör användning av blixt på din iPhone 4 för att ta bättre kvalitet på bilderna
✔ Anti-Shake
✔ Tryck för att fokusera för iPhone 4 och 3GS
✔ Stor knapp - Tryck var som helst på skärmen för att ta ett foto
✔ Timer - för självporträtt
✔ Beskär - cirkulära och rektangulära
✔ Effect - Black & White och sepia
✔ Dela foton - via Twitter, Facebook, Flickr eller Mail
✔ Bing - Sök efter bilder och redigera dem
✔ Redigera andra bilder i kamerarullen och dela
✔ Ta bilder i både stående och liggande läge
✔ Förhandsgranska bilder i stående eller liggande läge
✔ En knapp för att granska dina foton historia i kamerarullen

Se Youtubeklippet hur appen Camera plus kan användas.



Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Tack för dina tips! Jag har ladddat ner båda. Camera Plus var smidig att använda.
    Anti Mosquito får jag testa när myggen börja komma. När jag laddade ner den hade jag min katt i knät, men han blev kvick att hoppa ner, så han hörde väl det högfrekventa ljudet.

    SvaraRadera
  2. Oj, skrämmer den även bort andra djur!
    Jag har inte heller hunnit testat den...hoppas att det dröjer med mygginvasionen.

    SvaraRadera