söndag 25 juli 2010

5 000 bloggbesökare - kul

Fram till idag har min blogg haft 5 000 bloggbesökare. Tackar, tackar!!
Och apropå 5 000…

Sultanen har 5 000 bilar
Sultanen av Brunei är en av världens absolut rikaste män. Hans smak för lyx och inte minst dyra bilar är också ökänd.
I sin ägo har Sultanen runt 5 000 bilar. Bland annat ett hundratal Ferraris, lika många Porschar, ännu fler Bentleys och Jaguarer, nio stycken superexklusiva McClaren F1 och en Londontaxi.För att bräcka sultanen skulle du behöva köpa en bil om dagen i fjorton år.
Alla sultanens bilar
Info hämtad från Metro.


Och är man rik kan man köpa sockerdricka tycker Emil i Lönneberga när han var på auktion men det tyckte inte pappa Anton.

Emil skäller ut pappa Anton:
När jag inte har pengar kan jag inte dricka sockerdricka
och när jag har pengar får jag inte dricka sockerdricka.
När i hundan ska jag köpa sockerdricka?!

Se youtubeklippet.



Och när man är rik kan man ha roligt…till och med om man är gris.

Emils pappa säger:

Roligt och roligt, grisar ska inte ha roligt.
Grisar ska det bli julskinka av.
Nu blir han mager som en jakthund.

Se klippet, kommer 2 minuter in i filmen.



Over and out L8

6 kommentarer:

  1. Kul! Tack för en jättefin blogg!

    SvaraRadera
  2. 5000 - det är många det; både bilar och bloggbesökare. när jag var liten så satte jag alltid stora siffror i relation till tuggummi, som kostade 50 öre styck. 10 000 jenka. ont i käken? tack för en bra blogg i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Tack för alla vänliga ord!
    Du b eric g, många tuggummi blir det. Om man tar två tuggummi per dag skulle de räcka i 13,7 år!!

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat! Skickade din länk till min kusins fru som är ensam om att uppskatta IT på sitt jobb.

    SvaraRadera
  5. Roligt o Roligt.....hehehehe....Du är för Rolig Lotta.....Håller inte T med dej??? En får Tacka för att man kan inspirera folk så där....Kramis

    SvaraRadera