söndag 13 september 2009

Lägenhetsvisning med hjälp av dagens teknik

När jag skaffade min första lägenhet på 80-talet var det självklart att först kolla med bostadsförmedlingen vad som fanns ledigt. Idag är det lika självklart att man söker på nätet efter bostad.

Dottern har börjat plugga i Stockholm och behöver nu en lägenhet i Stockholm.
Vi har surfat runt på ett antal olika sajter, de lägenhter vi valde ut hittade vi på Hemnet.
Idag, söndag, har vi varit på 12 lägenhetsvisningar. Det krävs en hel del logistik för att hinna runt till 12 visningar på 4 timmar och självklart tog jag hjälp av dagens teknik.


Visa Mina sparade platser på en större karta

I google maps sökte jag upp alla adresser och sparade dem på Mina sparade platser.
Jag sparade även adresserna i google earth vilket google maps ”hjälper” en med.
I goggle earth tog jag ett foto för att få en helhetsbild över de adresser vi skulle besöka.
Till sist talade jag in adressena i TomTomen och sedan bar det av mot huvudstaden.

Lägenhetsvisningarna gav bra utdelning, 3 av 12 är intressanta och samtliga tre ligger på södermalm. Nu håller vi tummarna att budgivningen inte skenar iväg.
Budgivningen följer vi via mobilen. Det kommer kontinuerligt nya bud med sms.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar