tisdag 1 september 2009

Vad blir det för mat?

Vad blir det för mat? Är en vanlig fråga i de flesta hemmen.

Samma fråga ställer jag mig:
Jaha, vad ska man hitta på att laga idag?
Samtidigt som jag funderar över det ligger mitt blodsocker på en låg nivå och magen skriker efter något gott men samtidigt hälsosamt och mättande att äta. Jag öppnar kylen och tror att innehållet där ska ge mig ett svar. Men ingredienserna bara glor tillbaka utan att ge inspiration till matlagning.
Ja, vad sju..on ska jag hitta på?! tänker jag samtidigt som magen kurrar.

Det är nog flera med mig som har idétorka när det gäller att vara kreativ varje dag när det ska lagas mat.
Det har Kicki Theander förstått och skapat ett koncept som heter Middagsfrid.


Koncepetet går ut på att Middagsfrid erbjuder hemleverans av färdigplanerade matkassar med recept, som ger dig som kund tid att laga god mat av högsta kvalitet. Middagsfrid arbetar för en medvetenhet om klimatsmart och hälsosam mat.
Varje leverans kostar 875 kronor (900 kronor om du väljer leverans på söndagar), och innehåller en kött-, en fisk-, en fågel- och en vegetarisk rätt för fyra personer, varav en rätt är dubbel. Middagsfrid står för planering, inköp, plockning, packning och hemkörning.

Kanske något man skulle testa för att slippa den dagliga våndan inför matlagningen.

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Kolla med Ulla, hon har testat:)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har bara hört gott från henne och även en annan kompis som beställer mat därifrån.
    Jag ska nog skicka iväg en beställning.

    SvaraRadera