onsdag 3 november 2010

Färgsortera dina sopor

Jag fick en broschyr i brevlådan från Eskilstuna Energi och Miljö om färgsortering.

Varför ska jag färgsortera?
Eskilstuna Energi och Miljö svarar på frågor.
Läs info.

Sex olika påsar ska man sortera i.


Blå för tidningarooooooooooooooooooGrå för metallförpackningar


Grönt för matavfallooooooooooooooooooGult för pappersförpackningar



Orange för plastförpackningar




Vitt för övriga hushållsavfall, tex diskborste, tops och hushållspapper.


Min farhåga är att vår soptunna kommer att bli proppfull innan nästa hämtning, vi har hämtning varannan vecka. Men Energi Miljö har tänkt på det säger de i broschyren. Det är bara att jag lär mig packa och sortera rätt så att jag får plats med allt. Va?!

Jag tror i alla fall att jag kommer få åka till återvinningsstationen med tidningar och reklamblad annars kommer tunnan var fylld efter en vecka.

Men ger min färgsortering en miljövinst så sorterar jag gärna.

Den enda pekpinnen som Energi och Miljö har är:

Glöm inte att göra en dubbelknut på påsen!!

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar