onsdag 3 november 2010

Skolforum med IT och äpplen

Idag var jag till Skolforum som är en stor mässa och inspirationskälla för lärare och skolledare som vill utveckla sig själva, sin utbildning och hela skolvärlden.
Jag tittade runt bland många utställare och jag slogs av tanken att IT och äpplen var det jag stötte på hela tiden.


Och här har ni bildbevis på mitt påstående:


Jag lyssnade också till ett kortare dragning som Erica Lövgren hade om ASL, Att skriva sig till läsning.
Så här presenterades hennes dragning:

Följ med till klassrummet där datorn är det dominerande skrivverktyget. Erica berättar om sina erfarenheter av att låta eleverna skriva sig till läsning med dialogen som utgångspunkt och datorn som verktyg. Du får exempel på några olika sätt att organisera arbetet och inreda klassrummet.

Erica Lövgren, författare, lärare och ämnesutvecklare i Piteå kommun. Pristagare av Guldäpplet 2009.

Årets vinnare av Guldäpplet 2010

Martin Fernström och Josef Sahlin, lärare vid Årstaskolan i Stockholm, utsågs till vinnare av Guldäpplet 2010 för sitt arbete med att integrera IT i det pedagogiska arbetet.


Ja, där ser ni att IT och äpplen är det jag har med mig från dagen på Skolforum.

Kan tillagas att jag skriver inlägger på min Apple ; )

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar