Utdrag ur nätartikeln:
Regeringens förhoppning är att fler myndigheter ska börja använda sociala medier i sin verksamhet. Enligt Mats Odell finns det en rad frågetecken kring användandet av till exempel Twitter, Facebook och Flickr i den offentliga verksamheten.
Regeringen kommer inom kort att ge den så kallade E-delegation i uppdrag att utreda just dessa frågor.
Regeringens förhoppning är att fler myndigheter ska börja använda sociala medier i sin verksamhet. Enligt Mats Odell finns det en rad frågetecken kring användandet av till exempel Twitter, Facebook och Flickr i den offentliga verksamheten.
Regeringen kommer inom kort att ge den så kallade E-delegation i uppdrag att utreda just dessa frågor.
Utredningen ska landa i riktlinjer för hur myndigheter ska använda sociala medier.
– Vi vill att de belyser och kommer med vägledning och riktlinjer hur myndigheter ska uppträda på sociala medier, säger Odell
– Som anställd på en myndighet där man har tillgång till känsliga uppgifter är det ju aldrig möjligt att göra precis vad man vill. Men ambitionen med det här är inte att bakbinda människor, utan att öka medborgarnas tillgång till information. För det krävs det trafikregler, säger han till SvD.se.
– Vi vill att de belyser och kommer med vägledning och riktlinjer hur myndigheter ska uppträda på sociala medier, säger Odell
– Som anställd på en myndighet där man har tillgång till känsliga uppgifter är det ju aldrig möjligt att göra precis vad man vill. Men ambitionen med det här är inte att bakbinda människor, utan att öka medborgarnas tillgång till information. För det krävs det trafikregler, säger han till SvD.se.
Boken presenterar övergripande förändringar och nya förutsättningar för marknadsföring och kommunikation. Dessutom visas praktiska exempel på hur nuvarande plattformar kan användas.
Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och flera företag berättar om sina erfarenheter.
Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer.
Boken ger en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar.
Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och flera företag berättar om sina erfarenheter.
Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer.
Boken ger en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar.
Over and out L8
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar