onsdag 17 mars 2010

Reunionparty på Skylight

Nu på lördag smäller det, då blir det reunionparty på Skylight(det som idag heter O'Learys).
Det är mr Åkesson som har dragit ihop till ett reunionparty a la 80-talet.

När det begav sig på det glada 80-talet var det Skylight som gällde som uteställe och efteråt samlades alla vid korvkiosken på torget. Jag kommer ihåg att jag ofta åt en Superstar(hamburgare modell större). Det var tider det!
Jag har inte förrän nu reflekterat över ordet Skylight och döm om min förvåning när jag fick reda på vad det betyder. Skylight betyder takfönster.
Va?!
Jo, så står det i ordboken!

Jag som trodde det betydde skymningsljus eller himmelsljus : )

Ja, ja, Skylight eller Takfönster det blir nog många med mig som kommer slå klackarna i tak(fönster)et på lördag.

Gå in på youtubeklippet och lyssna på låtar från 80-talet.

Det enda bekymret jag har nu är vad jag ska ha på mig på lördag. Ska jag kanske gå upp på vinden och rota fram mina 80-talskläder men då tror väl folk att jag ska på maskerad?!
Se äldre blogginlägg om 80-talet där jag skrivit om modet på 80-talet.

Ja, vad kan man annat säga än att 80-talet var ett otroligt roligt och galet årtionde. Mahnahmahnah…..

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Hej Urban
    Jättekul att du fixar en återträff. men man blir ju lite ledsen som är född år -69 och inte får vara med. Jag var med en av de 60 inbjudna på kräftskivan som du pratade om i tidningen idag. jag har jobbat sedan jag var 16, alltså sedan år 85 på Flaneur, Bond, Skylight, Royal, Statt och många andra ställen. Hade varit jättekul att varit med. Vi har många gemensamma vänner och jag tror att du skulle känna igen mig om vi träffades. jag förstår att ni inte kunde bjuda in alla, men det skulle ha varit roligt att träffa många gamla vänner och arbetskamrater igen!

    SvaraRadera
  2. Ja det låter som det skulle varit kul ...där hängde man ofta o hade skitkul.Men förstår att man inte tillhör den rätta kretsen...har inte hört om det förut...

    SvaraRadera